بررسی قابلیت های یخچال و فریزر هوشمند
نوشته شده توسط : درسا حسینی

  این روز ها تکنولوژی به حد سیعی پیشرفت کرده است و  روز به روز وسای قیمی جای خود به وسایل جدید تر و پیشرفته تر می دهد ، از جمله از محصولات جدیید که روانه بازار شده اند می توان به یخچال و فریزر ها هوشمند اشاره کرد . در این جا ما می خواهیم بررسی نیم و ببنیم که این مدل یخچال و فریزر های هشومند چه قابلیت های پیشرفته ای دارند و  از  آن ها برای چه چیز هایی می توان استفاده کرد . اول از همه لازمه که بداینم یخچال هوشمند چیست  و بعد از آن می توانیم با شناخت و آگاهی بیشتری قابلیت ها و توانایی های یخچال و فریزر هوشمند را بررسی کنیم ف در ابنجا لازم است این نکته را بیان کنم که تنها چند برند برتر جهان مانند سامسونگ و ال جی و .. هستند که یخچال و فرزر های هشومند با ویژگی های و توانایی فوق العاده روانه بازار می کنند . 

یخچال هوشمند چیست؟ یخچال هوشمند تنها یک یخچال فریزر نیست!

در پاسخ به این پرسش که یخچال هوشمند چیست؟ لازم است بدانید که یخچال هوشمند به زبان خیلی ساده، یخچالی است که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و همین مسئله موجب شده است که یخچال هوشمند تنها یک یخچال فریزر ساده نباشد و امکانات و آپشن‌های متعددی را به کاربران ارائه دهد که خیلی کاربردی باشند. یکی از مهم‌ترین امکانات یخچال فریزر هوشمند امکان مدیریت و کنترل یخچال هوشمند از راه دور است.

چراکه یخچال هوشمند علاوه‌بر اینکه به اینترنت متصل می‌شود دارای دوربینی درون خود است از این‌رو کاربر در هر جایی که باشد می‌تواند از طریق گوشی خود درون یخچال فریزر را ببیند. این آپشن بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما در حال خرید مواد غذایی باشید. دیگر نیازی به لیست خرید نخواهید داشت چراکه به راحتی می‌توانید داخل یخچال فریزر را با گوشی خود ببینید و هر مواد غذایی که ندارید را خریداری کنید. این موارد تنها برخی از امکانات یخچال هوشمند بودند در ادامه تک تک امکانات یخچال فریزر هوشمند را بررسی می‌کنیم.


قابلیت Airtight Crisper:

این قابلیت باعث می‌شود رطوبت به صورتی کامل تر و بهتر در درون دستگاه قفل شود و مواد غذایی مدت بیشتری تازه بمانند.

سرگرمی:

می‌توانید از دستگاه‌های دیگر روی یخچال خود موزیک یا فیلم پخش کنید و با اسپیکرهای داخلی یخچال آن‌ها را گوش بدهید یا تماشا کنید.


ویژگی های هوشمند و قابلیت Instaview 

در یخچال فریزر های ال جی از ویژگی فوق العاده ای استفاده شده است که این ویژگی نه تنها کاربری یخچال فریزر بلکه قابلیت های فنی و عملکرد موتور یخچال فریزر را ارتقا داده است. در ویژگی اینستا ویوو Instaview کاربر می تواند بدون باز کردن درب یخچال، محتوای داخل یخچال را ببیند و سپس آیتم مورد نظر را پیدا کند ، در نتیجه آن کمتر هوای سرد داخل یخچال فریزر هدر می رود. در ویژگی instaview سیستم عامل Android و IOS پشتیبانی می شود و می توان از طریق وای فای یخچال فریزر را با تلفن های هوشمند لینک کرده و از طریق وسایل هوشمند دمای یخچال فریزر را تنظیم کرد برای مثال در صورت باز بودن درب، هشدار باز ماندن درب بر روی وسایل هوشمند ظاهر می شود. این ویژگی قابلیت پشتیبانی از Alexa و Google assistant را دارد.

صفحه لمسی همه کاره

برای ارتباط با یخچال هوشمند می‌توانید از یک صفحه لمسی استفاده کنید:

برنامه‌های قابل استفاده برای هر عضو خانواده.
اعلام لیست مواد غذایی به گوشی هوشمند شما و امکان همگام سازی آن.
تعیین تاریخ انقضا و دریافت اطلاعیه برای استفاده از مواد غذایی تازه‌ای که در یخچال هست.ل آن را نگاه کنید. یا با استفاده از یک تلویزیون هوشمند، از یک اتاق دیگر آشپزخانه را تماشا کنید.


هوشمندترین یخچال فریزر جهان

در نمایشگاه CES 2020 و دوره‌های قبل آن، یخچال فریزرهای هوشمند سامسونگ و ال‌جی رونمایی شدند. هرچند این دو برند کره‌ای در رقابتی تنگاتنگ با هم به پیش می‌روند؛ اما به نظر می‌رسد سامسونگ گوی رقابت را از ال جی ربوده است.

یخچال فریزرهای هوشمند کره ای سامسونگ بقیه لوازم خانگی را کنترل می‌کند؛ به طوری که می‌توان با آن اجاق گاز را روشن کرد. همچنین مشاهده عکس، گذاشتن یادداشت برای دیگران، استفاده از تقویم و کنترل یخچال با استفاده از گوشی همین برند از طریق یک اپلیکیشن از جمله مزایای آن است. با دستیار صوتی هوشمند Bixby سامسونگ نیز می‌توان این یخچال را به صورت صوتی کنترل کرد.

یخجیتال؛ یخچال فریزر هوشمند ایرانی امرسان
سال گذشته از یخچال های هوشمند ایرانی همچون امرسان و دیپونت رونمایی شد. «یخجیتال» نام یخچال فریزر هوشمند امرسان است. با این یخچال نگران تمام شدن مواد غذایی داخل آن نیستید زیرا می‌توانید اپلیکیشن امرسان را روی گوشی خود نصب کنید و در زمان خرید با استفاده از دوربین متصل به اپلیکیشن درون یخچال را بببنید و مواد غذایی مورد نیازتان را تهیه کنید.

محصول هوشمند کارخانه شرکت گل‌آسای سرما یخچال کپچر (Capture) است که در آن از فناوری «اینترنت اشیا» استفاده شده است. با کمک دو دوربین درون یخچال و اپلیکیشنی که روی موبایل یا تبلت کاربر نصب می‌شود، می‌توان محصولات درون را مشاهده و موجودی یا تاریخ انقضای آن را بررسی کرد.

همچنین کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن به فروشگاه‌های آنلاین متصل شده و خریدهای لازم را انجام دهند. این شرکت با نام «دیپونت» شناخته می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: